Problemen met kadernet opgelost

Deel dit artikel

,

Collega's,

 

Zoals jullie weten is onze kadernetmail kort geleden gemigreerd naar een nieuwe server.

Om alles goed te laten functioneren moeten wel alle instellingen goed staan, zowel ons netwerk, op de mail-server en tenslotte in de mailclient op de eigen computer of portable device. Al met al een complex samenspel van vele factoren. En ja, dan kan er dus veel misgaan. In eerste instantie hebben we de netwerkinstellingen bij moeten stellen. Denk daarbij aan het feit dat we de netwerkpoorten 25 en 110 niet meer in gebruik hebben ivm de onbeveiligde mail.

Dit weekend bleek dat er op de mailserver iets niet helemaal correct was ingesteld, waardoor de kadermail niet correct werd afgeleverd. Dit betekende dus ook dat wij als Hobbynet ook geen meldingen kregen in ons ticketsysteem! Gisterenavond werden we gebeld en hebben we, samen met BIT, het probleem opgelost. Gevolg is geweest dat van afgelopen vrijdag 10.00 u tot gisterenavond, zaterdag rond 21.00 u, de kadermail niet werd doorgezonden. Dat is inmiddels allemaal hersteld. Er is geen mail verloren gegaan en de mail is inmiddels allemaal alsnog verzonden.

Mochten er nu nog problemen zijn met kadernetmail, dan is de kans nu groot dat het aan de mailclient ligt. Om dat op te lossen is het goed om eerst te cheken of de webmail wel correct werkt. Doe dit via kadernet, webmail en dat inloggen met het kadermailwachtwoord wat zelf beheerd kan worden via "mijn gegevens"  in de tab " mijn kadermail". 

 

Team Hobbynet

Sponsoren HCC!hobbynet

Logo sponsor BIT

Vyos logo router software sponsor

'Meld je aan voor de nieuwsbrief'

'Abonneer je nu op een of meerdere van onze nieuwsbrieven en blijf op de hoogte van onze activiteiten!'

Aanmelden